Konceptualna kuhinja Slavonika predstavljena u Milanu

Konceptualna kuhinja Slavonika predstavljena u Milanu

IZNADPROSJEČAN USPJEH „SLAVONIKE“ NA NAJVEĆEM SVJETSKOM SAJMU KUHINJA „EUROCUCINE“ U MILANU

28. travnja 2018.g. – SLAVONIKA, konceptualna kuhinja tvrtke Ancona Grupa iz Đakova, reinterpretira emotivnu dimenziju atmosfere tradicionalne slavonske kuhinje kao središnjeg mjesta za druženje te kuhanja i druženja na otvorenom. Prošli je tjedan Slavonika premijerno predstavljena na prestižnom milanskom sajmu kuhinja „Eurocucine“, gdje je prepoznata kao jedan od najinovativnih projekata. Dizajn Slavonike i samog štanda potpisuju mladi hrvatski dizajneri Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić. Oni su pod vodstvom Nikole Radeljkovića, koji je vodio strateški razvoj proizvoda, osmisli koncept kojim se kroz karakteristične boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske kuće i samog geografskog podneblja, toplim pastelnim bojama i znamenitim slavonskim hrastom. Slavonika je izrasla iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa i polica koja se nalazila u smočnici (špajzi), a u kojoj se čuvala zimnica i slavonske delicije. Njihovom reinterpretacijom pridružen im je i nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje.

„Konceptualna kuhinja SLAVONIKA, prva je suradnja slavonske tvrtke Ancona Grupa sa hrvatskim dizajnerima započeta u nastojanju da se naše postojeće tehnološke mogućnosti kao proizvođača namjenski projektiranog namještaja za sektor opremanja – usmjere u stvaranje proizvoda veće dodane vrijednosti. Kao proizvođač namještaja smo se u sektoru opremanja već tržišno etablirali surađujući sa domaćim i stranim arhitektima (Studio Up, studio Antun Šverko, Scott Brownrigg, Studio Ante Morales, Kaliterna arhitektura), realiziravši oko 20 velikih projekata unatrag 6 godina. Među njima se, primjerice, ističu hoteli: Sheraton Dubrovnik Riviera, Amarin Rovinj, Park Plaza Belvedere (Medulin), Radisson Blu Royal (Stavanger, Norveška), Marvie Hotel & Health Split, Hotel Plaža Duće, Hotel Bellevue Orebić, itd.

S obzirom da Ancona Grupa posjeduje i svoj brend kuhinja Moon, odlučili smo iskoračiti iz stereotipnog pristupa kuhinjama i okrenuti dizajnu pri stvaranju jednog novog pogleda na kuhinje, a gradeći na slavonskoj baštini, tj. okruženju iz kojeg djelujemo. U samoj strategiji razvoja proizvoda Slavonike vodio nas je produkt dizajner Nikola Radeljković koji je predložio da Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić budu jedni od prvih dizajnera koji će dizajnirati za Slavoniku. I prije nastupa u Milanu smo bili iznimno zadovoljni s novonastalim konceptom kuhinje – i poslovno, ali i osobno kao Slavonci. Čitav tim Ancone je na sajmu osjetio ponos kada su nam posjetitelji čestitali na izvrsnom konceptu, dizajnu proizvoda i samome štandu. Povrh toga, osobno su nam na projektu čestitali iz organizacije samog sajma, što je prava rijetkost, uzevši u obzir visoku selektivnost kriterija organizatora. Od 2008. godine, svake druge godine nastupamo na sajmu Eurocucine među najvećim svjetskim brendovima za kuhinje i nikada do sada nismo još doživjeli ovu vrst pohvala, ali i interesa stranih arhitekata i dizajnera za projekt.” – istaknuo je Markica Stanušić, predsjednik Uprave Ancona Grupe.

“Slavonika je primarno koncept. Na neki je način to nedovršena kuhinja kojoj prioritet nije bila visoka funkcionalnost nego stvaranje scenografije i ugođaja tradicijske slavonske kuće, a ujedno i demonstracija materijala i tehnoloških mogućnosti proizvođača. Iako visoka funkcionalnost nije bila prioritet, te smo kroz proces projektiranja kuhinju primarno promišljali u kontekstu štanda, ipak smo njezinu formu gradili i kroz realne funkcije kako bi joj u konačnici dali legitimitet kuhinjie kao uporabnog proizvoda.” – nadovezali su se dizajneri Slavonike – Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić.

Nikola Radeljković, iskusni i međunarodno etablirani produkt dizajner, upravlja strateškim razvojem proizvoda za Slavoniku, te je povodom lansiranja ovog projekta izdvojio: “Poziv Markice Stanušića me je potaknuo k realizaciji ideje koja je nastala za vrijeme međunarodnog projekta Young Balkan Designers. Vidjeli smo, naime, da mladim dizajnerima treba prilika realizirati ideje u praksi, ali im za to, gotovo uvijek, nedostaje iskustvo. U situaciji kad i tvrtka koja s njima surađuje ima malo iskustva u radu s razvojem i inovativnim proizvodima, što je gotovo uvijek slučaj, imamo situaciju u kojoj su izgledi za uspješnu i održivu realizaciju vrlo mali. Posredovati u tom procesu, dijeliti iskustvo i profesionalne vještine, a zauzvrat pomoći stvaranju novog hrvatskog brenda vrhunski dizajniranog namještaja, jednostavno je ponuda koja se ne odbija. Karla, Nataša i Tvrtko prvi su dobili prigodu zbog iskustva direktne suradnje i vrlo dobrog uzajamnog poznanstva. Oni su svoj posao odradili sjajno i vjerujem da će i drugi dizajneri koje ćemo postupno uključivati u proces, napraviti isto. Ovaj uspjeh tek je prolog predstave koja upravo počinje.“

Nakon poticajnog nastupa na milanskom sajmu iSaloni, Ancona Grupa nastavit će s razvojem proizvoda iz koncepta Slavonika u svrhu pripreme proizvoda za tržište, a u narednih pola godine planira se i otvaranje showrooma u Zagrebu.